Konfindustria vlerëson, se Bordi i Cmimeve të Karburanteve
ka dështuar në plotësimin e qëllimit të themelimit, duke krijuar edhe
problematika shtesë me pasoja të rënda për qytetarët, bizneset dhe ekonominë
kombëtare në tërësi. Bordi ka përplasje të qartë të interesit në përfaqësim me gjysmën
e numrit të antarëve, që i përkasin pikërisht operatorëve të tregut, që duhet të
vëzhgohen për spekullime të mundshme, metodologjive të paqarta, që përcaktojnë
vendimarrje subjektive me hapsira të gjera edhe për korrupsion.
Konfindustria kërkon, që ekzekutivi dhe
vendimarrja politike duhet të fillojë menjëherë krijimin e Entit Rregullator të
Karburanteve/ERRK si institucion i përhershëm, profesional dhe në varësi të
Kuvendit të Shqipërisë. Si shembull i krijimit dhe funksionimit të ERRK të jetë
modeli i agjencisë së ngjashme në Maqedoninë e Veriut. Tregu i karburanteve në
MV në vazhdimësi dhe pavarësisht krizës së fundit të Ukrainës ka cmime 25-35%
më të ulta dhe standarte të cilësi së sesa Shqipëria.
Tregu i Karburanteve në Shqipëri ka shenja të
qarta të organizimit në formë karteli në tregëtinë me pakicë dhe oligopoli në
tregtinë me shumicë. Tregu shqiptar i karburanteve shfaqet me përqëndrim
vertikal dhe horizontal të fortë, duke filluar nga shërbimet portuale, shitjen
me shumicë deri në shitjen me pakicë, krejtësisht e ndaluar në vendet e
zhvilluara demokratike. Përvec pasojave të rënda ekonomike për biznesin dhe
qytetarët në cmim dhe cilësi të ardhura nga mungesa e konkurencës në tregun e
karburanteve ka dyshime të arsyeshme për kontrabandë masive në nivele, që
arrijnë në 30% të sasisë së përgjithshme të konsumit me qindra milionë dollarë
dëmë për buxhetin e shtetit. Tregu i karburanteve në Shqipëri është nga më të mëdhenjtë
të ekonomisë kombëtare me mbi 10% të PPB.
|