Konfindustria vlerëson si hap të parë pozitiv,
por të pamjaftueshëm krijimin e Bordit të Administrimit të Cmimit të Karburanteve.
Ndërtimi i Bordit ishte pranim i pjesshëm i pikës së parë në listën prej 11 kërkesash
të Konfindustrisë drejtuar Kryeministrit Z. Rama në datën 10 mars 2022 për krizën
e karburanteve. Vendimi ka njohur zyrtarisht praninë e grupimeve kartel në
sektorin e karburanteve dhe domosdoshmërinë e ndërhyrjes rregullatore të
shtetit kundër spekullimeve shkatërruese në vlera qindra milionë euro në dëm të
biznesit, qytetarëve dhe ekonomisë kombëtare.
Konfindustria kërkon ndryshimin thelbësor të mënyrës
së ndërtimit dhe funksionimit të tashëm Bordit të Administrimit.
Së pari, kërkohet ndërtimi sipas modelit të një
Enti Rregullator të Karburanteve/ERRK si institucion i përhershëm në varësi të
Kuvendit të Shqipërisë dhe jo vetëm i përkohshëm në raste krizash. Tregu Karburanteve me qarkullim vjetor me mbi 1,5
miliard $/vit është pothuaj 2,5 herë më i madh se tregu energjisë elektrike dhe
mbi 5 herë më i madh, se tregu i telekomunikacionit, që kanë ente rregullatore
të vecanta.
Së dyti, prania në bord e përfaqësuesve të
kompanive, që duhet të jenë subjekt i kontrollit për spekullime në treg, është e
paarsyeshme dhe përbën përplasje e pastër interesi. Sa më sipër u shfaq edhe në
vendimin e parë të Bordit për cmimin e naftës në 217 lekë/litër të vlefshëm
deri në datën 15 mars 2022. Mbështetur në të dhënat krahësimore të bursave ndërkombëtare
cmimi i naftës duhet të ishte nën vlerën e 200 lekë/litër. Edhe pas vendimit të
Bordit Shqipëria ka cmimet më të larta në Rajon përkatësisht 40-50 lekë/litër më
shumë se Kosova dhe Maqedonia.
|