Konfindustria shpreh shqetësimin për cilësinë
e ulët të përgatitjes, nënshkrimit dhe zbatimit të kontratave koncesionare në dëm
të qartë të interesit publik dhe favorizim të njëanshëm të privatit.
Shembull i qartë i cilësisë së ulët të planit
të biznesit, si bazë e lidhjes së kontratave në përfitim të kompanisë private
dhe dëmtim të interesit publik, është koncesioni i Rrugës së Kombit. Mbështetur
në të dhënat zyrtare në katër vitet e para të operimit koncesionari privat
siguroi rreth 58 milion euro të ardhura nga taksat e rrugës. Shifra e mësipërme
tejkalon ndjeshëm të ardhurat e parashikuara në kontratën koncesionare. Vetëm në
vitin e parë të operimit të ardhurat e koncesionarit janë tejkaluar me mbi 40%
nga parashikimi fillestar. Edhe gjatë vitit 2020, të mbylljes së thellë
ekonomisë, të ardhurat e koncesionarit janë tejkaluar me mbi 12% të
parashikimit në kontratën e lidhur.
Konfindustria vlerëson, se shmangie të mëdha
financiare të kostove reale dhe shtesa të paparishikuara janë të pranishme edhe
në kontratat e tjera koncesionare dhe PPP/Partneritetit Privat Publik në sektorë
të infrastrukturës, shëndetësisë, shërbimeve, etj.
Pasojat cilësisë së dobët të kontratave
koncesionare janë të rënda për buxhetin e shtetit dhe ekonominë kombetare në
afatgjataë. Borxhi publik zyrtarisht ka tejkaluar nivelin e rrezikshëm të 80% të
PBB dhe faktikisht, bashkë me detyrimet koncesionare dhe detyrime të tjera është
afër 100% të PBB më të lartët në rajon.
|